Fun Forum
Welcome
Fun Forum
Welcome
Fun Forum
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.
Fun Forum

Welcome to the Fun
 
AnasayfaAnasayfa  PortalPortal  AramaArama  Latest imagesLatest images  Kayıt OlKayıt Ol  Giriş yapGiriş yap  

 

 BDDK’ya kredi kartı şikayeti yağdı

Aşağa gitmek 
YazarMesaj
MustafaTopcu
Forum Sahibi
Forum Sahibi
MustafaTopcu


Mesaj Sayısı : 993
Yaş : 31
Nerden : İstanbul :)
Uyarı :
BDDK’ya kredi kartı şikayeti yağdı Left_bar_bleue0 / 1000 / 100BDDK’ya kredi kartı şikayeti yağdı Right_bar_bleue

Reputation : 0
Kayıt tarihi : 06/06/08

Kişi sayfası
Seçenek: Eğlence

BDDK’ya kredi kartı şikayeti yağdı Empty
MesajKonu: BDDK’ya kredi kartı şikayeti yağdı   BDDK’ya kredi kartı şikayeti yağdı Empty6/1/2015, 12:11 am

Sözcü'de yer alan habere göre, Bankacılık Düzenleme ve Denetleme Kurumu (BDDK) verilerinden yapılan derlemeye göre, 2014 yılında kuruma şahsen ve e-posta aracılığıyla ulaşan ihbar ve şikayet başvuruları sayısı bir önceki yıla göre yüzde 61,9 artarak 27 bin 316 düzeyinde gerçekleşti.

Yapılan ön değerlendirmelerin ardından bu ihbar ve şikayetler ile finansal tüketicilere ilişkin savcılıklardan intikal eden konular hakkında 2014 yılında 179 rapor düzenlendi.

Başvurular içerisinde en büyük payı yüzde 21 ile faiz, masraf ve komisyonlara ilişkin konular alırken, Bunu yüzde 13,9 ile kredi kartları, yüzde 12,8 ile mevduat ve katılım fonu hesapları, yüzde 10,7 ile bireysel krediler takip etti.

Kredi kartlarına ilişkin şikayet başvuruları 2014′te bir önceki yıla göre yüzde 107,5 artarak 3 bin 809’a yükseldi. Söz konusu başvuruların konularına bakıldığında, çalıntı, kayıp, dolandırıcılık şikayetleri 2013 yılında 4′üncü sırayı alırken, 2014 yılında yüzde 16,9 pay ile birinci sıraya yükseldi. Bunu yüzde 10,7 ile borç miktarında mutabakatsızlık, yüzde 8,5 ile müşteriden habersiz kart tanzimi, yüzde 7,4 ile kredi kartının bankaca iptal edilmemesi izledi.

Kredi kartında çalıntı, kayıp, dolandırıcılık şikayetlerinin sayısı önceki seneye göre yüzde 325 artarak 151′den 642′ye çıktı.

Bu şikayet başvuruları arasında düşüş gösteren tek konu ise borcun yeniden yapılandırması oldu. Söz konusu başvurular 172′den 108′e geriledi.

Ücret, masraf ve komisyonlara ilişkin şikayetler yüzde 80 arttı

Bu dönemde, ücret, masraf ve komisyonlar ile ilgili şikayetler de bir önceki yıl sonuna göre yüzde 80,39 oranında artarak 5 bin 740 oldu. Söz konusu başvuruların yarısı bireysel kredilerle ilişkili konulardan geldi. Kredi kartlarının ücret, masraf ve komisyonlarına ilişkin şikayetler de toplamın içerisinden yüzde 24,8 pay aldı.

Bireysel kredilere ilişkin başvurular 2014 yılında bir önceki yıla göre yüzde 8,9 artarak 2 bin 936 olarak gerçekleşti.

Bunların yüzde 25,9′unu sigorta sorunları, yüzde 15′ini borcun yeniden yapılandırılması, yüzde 8′ini kefalet sorunları, yüzde 6′sını teminatın fekki, yüzde 5,2′sini kredi verilmemesi, yüzde 4,6′sını erken ödeme, yüzde 4,4′ünü faiz, yüzde 30,9′unu da diğer konular oluşturdu.

Diğer taraftan, kuruma yapılan bilgi edinme başvurularının sayı geçen yıl 2013 yılına göre yüzde 43,6 artarak 9 bin 864 olarak belirlendi.
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
https://funforum.yetkin-forum.com/
 
BDDK’ya kredi kartı şikayeti yağdı
Sayfa başına dön 
1 sayfadaki 1 sayfası

Bu forumun müsaadesi var:Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
Fun Forum :: Haberler :: Ekonomi-
Buraya geçin: